zuid-italie-2023.reismee.nl

Dag 1 Amsterdam - Sorrento

Om 9 uur vanmorgen vertrokken in de mist richting Amsterdam. De reis ging vlot, het was niet druk op de weg. Auto geparkeerd bij Valet Parking, koffers inchecken en door de security. So far, so good. Maar toen kwam het.

We zouden om 12.45 uur vliegen richting Napels. Een vlucht van iets meer dan 2 uur. Helaas vertrokken we pas om half 4. Eerst flinke vertraging door de mist en daarna nog een defect aan het vliegtuig, beide voorwielen moesten vervangen worden. Maar uiteindelijk zijn we rond kwart voor 6 geland op Napoli International Airport. Auto ophalen bij Sixt, dat duurde natuurlijk ook weer even en toen op pad richting Sorrento, iets meer dan een uur rijden. Tenminste dat dachten we ...

Napels uitrijden ging vlot maar toen begon het. Tot aan Meta was het een lange file, stapvoets vooruit. Uiteindelijk kwamen we rond kwart voor 9 bij Il Glicine aan, onze B&B voor de komende 2 nachten. We werden heel gastvrij ontvangen door Lisa en we hebben een mooie grote kamer. Omdat we natuurlijk nog moesten eten, heeft Lisa voor ons naar het restaurant gebeld waar we een tafel hadden gereserveerd voor 20 uur. Gelukkig konden we daar nog terecht. We wilden gaan eten bij Fuoro, hier hebben we 5 jaar geleden ook gegeten. Dus niet omkleden maar meteen naar het centrum gelopen, ongeveer 20 minuten lopen. En toen eindelijk hadden we rust, flesje wijn erbij en deze dag snel vergeten.