zuid-italie-2023.reismee.nl

Dag 22 Matera - Amsterdam

Dit is dan echt de laatste dag van onze vakantie. We ontbijten nog 1 keer bij B&B dei Pastori waarna we uitchecken. De eigenaar laat ons nog even de suite zien die hij ook verhuurt. Prachtig! Een grote kamer met zithoek, een apart slaapgedeelte in een uitgehakte rots, zelfs de badkamer is enorm. Hij vertelt dat deze kamer alleen rechtstreeks bij hem te boeken is, niet via Booking.com. Een tip voor als we nog eens terug willen komen. En dat zou ik zeker willen!

We lopen met de bagage terug naar de auto. Even een flinke klim naar boven door de prachtige straatjes van Sasso Caveoso. En dan moeten we Matera echt verlaten.

Het is ongeveer 2.30 uur rijden naar het vliegveld in Napels waar we de auto moeten inleveren. We zijn ruim op tijd, zelfs nog te vroeg om in te checken, dat wordt dus even wachten. Nadat we ingecheckt hebben, eten we nog een laatste Italiaanse lunch op het vliegveld.

De vlucht van Transavia vertrekt om 16.10, een kleine 20 minuten vertraging. De vlucht gaat verder heel soepel, rond kwart voor zeven landen we op Schiphol. En dan zit het er echt op. We halen onze auto op en rijden weer naar het zuiden van het land. We kijken terug op een prachtige reis door het zuiden van Italië. Heel anders dan verwacht. Ik had veel meer armoede en droogte verwacht maar dat hebben we niet echt gezien. De kust is prachtig, de mensen ontzettend vriendelijk. Het eten en de wijn zijn voortreffelijk. Eigenlijk was alles zoveel meer dan verwacht. We kunnen gelukkig nog genieten van de verhalen en de foto's.