zuid-italie-2023.reismee.nl

Dag 7 Tropea

Vandaag een rustig dagje. In de ochtend lopen we eerst naar het Santa Maria dell'Isola. Voor de kust van Tropea ligt dit middeleeuwse kerkje op het randje van een rots. Vroeger was dit een eiland, nu is he verbonden met de kust. Voordat we hier aankomen moeten we eerst langs een lange trap naar de kust beneden lopen, dit omdat Tropea zelf bovenop een klif ligt. Bij het Santa Maria dell'Isola weer met een trap naar boven, we komen op deze manier wel aan onze beweging toe!

De Santa Maria dell'Isola is gebouwd in de 11e eeuw en is van binnen veel kleiner dan dat het er van buiten uitziet. Achter de kerk vind je een tropische tuin van waaruit je een prachtig uitzicht hebt op de Costa degli Dei en Tropea. Je ziet dan heel goed hoe schots en scheef de huizen tegen elkaar aan hangen en zich vast lijken te klampen aan de steile rotswand.

We lopen terug het Centro Storico in en willen de kathedraal bezoeken maar hier is juist een uitvaartdienst aan de gang, dus we blijven maar buiten. We besluiten om terug te lopen naar ons appartement om zwemkleding te halen en naar het strand te gaan. Nu wel met de auto, we lopen hier al genoeg. Overal kan je strandstoelen en parasols huren, al zijn de prijzen wel anders dan in het rustige Maratea. Ook op het strand is het een stuk drukker en lawaaiiger.

Eind van de middag weer omkleden en naar een terrasje voor een aperitivo, in Italië altijd begeleidt door wat lekkere hapjes. Zo leuk om naar al die mensen te kijken die voorbij lopen. Waarschijnlijk is er ook een bruiloft geweest in de kathedraal, er komen een heleboel Italianen voorbij gelopen die prachtig zijn aangekleed, lange jurken met hoge hakken, mooie pakken met stropdassen, Dat kunnen ze hier toch wel, helaas zie je dat in Nederland een stuk minder. Daarna wat rondgelopen door de smalle straatjes en een leuk restaurantje gevonden buiten de drukke toeristenstraat. Zalig tonijn met Cipolla Rossa di Tropea gegeten, de bekende rode ui uit dit gebied.